Concert gratuït de la pianista i veïna Clara Peya el 8 de març a #santjust , Dia Internacional de les Dones

L’Ajuntament, amb la col·laboració dels col·lectius i les entitats implicades, ja ha fet pública la programació prevista amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones a Sant Just Desvern.

Enguany es proposen una quinzena d'activitats adreçades a diferents col·lectius i franges d'edat repartides al llarg del mes de març.  Exposicions, sortida al teatre, contes lliures de sexisme, recitals de poesia, tallers sobre gènere, xerrades, el tradicional sopar-ball per a dones, dansa i el concert de la pianista i veïna Clara Peya com a activitat destacada de la programació, són algunes d'elles.

El concert de la Clara Peya, previst pel 8 de març, a les 20 h, al Casal de Joves és gratuït i cal reservar l'entrada a través de www.tictactiquet.com per tal de fer un control de l'aforament.  La Clara Peya presentarà el seu darrer disc "Oceanes" que, en paraules de l'artista "és un homenatge a les dones a través de l’aigua. L’aigua és calma i fúria, neteja, purificació, l’aigua flueix, és profunditat, immensitat, maternitat, naixement. Som aigua. En les mitologies grega i romana les Oceànides eren unes ninfes filles d’Oceans i Tetis. Cadascuna d’elles estava associada a una font, mar, riu o llac. Jo he decidit convertir algunes dones que han passat per la meva vida en les OCEANES, dones d’aigua”.  Prèviament, a l'esplanada del Casal de Joves es farà un pilar de dones castelleres i una actuació de l'Escola de Dansa Renata Ramos París.

També estan ja a la venda els tiquets per al sopar-ball de les dones i per la sortida al teatre que organitza JustDona. Pel sopar-ball, que es farà el 9 de març a les 21h, al Restaurant La Torre de l’Hereu, es poden adquirir fins al dia 26 de febrer a El Mil·lenari (de dll a dv matí i tarda) i a l’entitat JustDones (CC Salvador Espriu els dilluns de 18 a 20h). El preu és de 24 € i enguany hi ha un preu subvencionat de 12 € per a dones de fins a 30 anys.

D'altra banda, la venda d’entrades per anar al teatre el dia 11 de març, a les 18.15h per veure l’obra “El lunar de Lady Chatterley” al Teatre Atrium de Viladecans, es fa a la seu de l’entitat JustDones, al Centre Cívic Salvador Espriu, els dilluns de 18 a 20h fins el 5 de març. El preu són 19€ amb autocar inclòs. Es tracta d’un espectacle que parla sobre la condició femenina. Sobre les coses per les quals les dones de tots els temps han lluitat durant segles: la veritable independència, la veritable emancipació i la veritable necessitat de prendre les seves pròpies decisions.

Al Casal de Joves ja està en marxa el concurs “Foto-dona”, adreçat a estudiants d’ESO i que se centra en la dona i els seus múltiples rols en el dia a dia. Es poden presentar les imatges fins el 28 de febrer, i el lliurament del premi es farà el 9 de març.

Cal remarcar també que els grups de govern de l’Ajuntament treballen en una moció de cara al 8 de març que pretén que els grups polítics del consistori se sumin a la campanya iniciada per grups feministes, i reforçada pels sindicats majoritaris al nostre país, perquè l’Ajuntament se sumi a les aturades de 2 hores per tal denunciar la violència masclista, la bretxa salarial i la precarietat laboral. Paral·lelament, el proper 8 de març, a les 12 h, es farà una concentració institucional davant de l'Ajuntament.

Podeu consultar la programació del 8 de març aquí.