Avui continuen les Jornades de #ciutatscreatives a #santjust amb ponències sobre turisme cultural i sostenibilitat

Sant Just Desvern va inaugurar ahir la la X Edició de les Jornades Ciutats Creatives 2018 amb un acte al Taller d'Arquitectura de Ricardo Bofill que va aplegar un centenar de persones. Es va comptar amb la participació de creatius i creatives de primer nivell que, a més, són veïnat de Sant Just Desvern: l'arquitecte Ricado Bofill, l'escultor Jaume Plensa, l'escultora, Susana Solano, el poeta Joan Margarit, el músic Joan Albert Amargós, i la pintora Soledat Sans. La periodista i veïna Pepa Fernández va moderar l'acte, en el qual es va parlar de les seves trajectòries professionals, però també de les seves experiències personals, visions del món i de la seva opinió sobre l'economia creativa.

L'Ajuntament de Sant Just Desvern coorganitza amb la Fundació Kreanta aquestes jornades que s'emmarquen en el projecte europeu Rutes Singulars, Interreg-Poctefa (2016-2019), i que continuen avui amb ponències sobre turisme i sostenibilitat i economía creativa i es farà valoració d'aquest projecte transfronterer i s'exposaran les accions de futur.

Hi participen persones representants d'institucions catalanes i franceses com ara dels Consorcis de Turisme del Baix Llobregat i de Barcelona, del  Pla Estratègic Metropolità de Barcelona,  l'Ajuntament de l'Hospitalet, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Diputació de Barcelona o de l'Institut Català d'Empreses Culturals. Destacable és també la participació de representants d'Angers i de Toulousse. Les institucions sòcies del projecte -els ajuntaments de Sant Just Desvern, Irún, Barakaldo, Tournefeille, Foix i la Fundació Kreanta.

Les jornades es tancaran demà divendres amb la bona pràctica gestora del Consorci de la Colònia Güell i la visita a la cripta de Gaudí i la colònia Güell.

L'objectiu del projecte que es reflecteix a les Jornades és la potencialitat de l'economia creativa dels municipis socis, el turisme cultural i sostenibilitat com a motor del desenvolupament econòmic local.

Les sessions de les jornades es poden seguir per streaming a través del web ciutatscreatives.santjust.net/ i del canal youtube de la Fundació Kreanta.

www.rutas-sigulares.eu