Una mostra fotogràfica i un acte públic recorden la implicació de veïnat que va ser voluntari en els Jocs Olímpics del 92

Sant Just Desvern commemora la celebració dels 20 anys dels Jocs Olímpics i Paralímpics de 1992 a Barcelona, amb una exposició de fotografies i un acte públic on pendran part persones que, directament, hi van participar.

L'exposició, instal·lada al Centre d'Interpretació del Municipi (CIM) fins al 22 de novembre, gira al voltant del voluntariat de Sant Just Desvern que va participar en l'organització dels Jocs. i mostra un centenar de fotografies aportades, majoritàriament, per veïnat que va ser voluntari, com carnets, acreditacions, elements de vestuari, etc. També hi ha exposades la torxa paralímpica i l'olímpica.

Una cinquantena de persones veïnes de Sant Just Desvern van format part del voluntariat olímpic. N'hi va haver que van participar en l'espectacle de la cerimònica inaugural de la Fura dels Baus, de guies turístics per delegacions de països, professorat de voluntaris, jutges, portadors de torxa i, el veí, Antoni Parrilla, era membre de la seleccció espanyola de voleibol als paralímpics. A l'estudi Quod, empresa del municipi, es va dissenyar el logotip i la marca dels Jocs Olímpics del 92.

Persones representants dels anteriors col·lectius exposaran la seva particular experiència, en l'acte públic previst per dijous dia 15, a les 7 de la tarda, a la sala Les Golfes de Can Ginestar, que presidirà l'alcalde Josep Perpinyà i on hi serà també Lluís Segura que, a banda d'implicar-se personalment amb l'esdeveniment esportiu, era alcalde fins a mitjan de 1991,l moment que es preparaven els Jocs, i va ser un dels promotors del voluntariat al municipi.

Mentre el país vivia la preparació d'aquest gran esdeveniment esportiu, a Sant Just Desvern, s'inaugurava la primera piscina municipal coberta i l'actual ambulatori, es construia l'aparcament públic del Mil·lenari, es va crear el servei de voluntariat de Protecció Civil i s'instal·lava l'estàtua al.legòrica de la Diada Nacional de Catalunya al parc de l'11 de Setembre.