El veïnat d'El Mil·lenari celebra el 10è aniversari de la posada en marxa dels habitatges de lloguer amb serveis

En aquests moments, el programa Justa la Fusta de Ràdio Desvern 98.1 fm està fent el programa en directe des d'El Mil·lenari per commemorar els 10 anys de l'entrada en funcionament dels habitatges de lloguer amb serveis per a la gent gran. I ahir, més de 70 persones que viuen en aquests habitatges van celebrar un dinar de germanor a El Mil·lenari. Un equipament -en aquell moment pioner- impulsat per l'empresa pública Promunsa que va suposar tot un repte i un salt qualitatiu per a moltes persones grans del municipi ja que, juntament amb els habitatges, començava a funcionar el Centre Social i diferents serveis adreçats al col·lectiu de la gent gran.

Les persones residents disposen de pisos totalment adaptats amb una consergeria a la seva disposició les 24 hores del dia, i amb servei de neteja a domicili i a les zones comunes. A part, poden accedir a serveis de perruqueria i podologia a preus molt reduïts. Aquesta opció residencial garanteix la total independència de la persona llogatera amb serveis i activitats complementaris durant tot el dia.

L’any 2004 hi havia 65 habitatges, però es va veure la necessitat i la possibilitat d’ampliar el nombre, i el 2011 es va inaugurar la segona fase, amb 19 habitatges nous. La qual cosa permetia tenir una oferta total de 84 habitatges en un marc privilegiat: al centre de Sant Just Desvern i dins el parc més gran del poble.També es va aprofitar l’actuació per habilitar la zona de jocs i exercicis.

Al llarg d’aquests deu anys, El Mil·lenari s’ha consolidat com un equipament molt dinàmic gràcies a l’ampli ventall d’activitats i tallers que organitza, i també ha esdevingut l’espai d’acollida d’entitats i grups com l’Associació de Gent Gran o la Coral Harmonia.

Malauradament, però, la crisi econòmica també ha deixat la seva empremta a l’equipament, i l’Ajuntament ha hagut de suprimir o reorientar alguns serveis com és el cas del restaurant, que ara es presta a través d’un conveni amb establiments de restauració locals.

Tot i així, l’ocupació sempre ha estat molt alta -en moltes ocasions amb llista d’espera-, i durant aquesta dècada més de 125 persones han passat pels habitatges i han gaudit dels diferents serveis que es presten.