Responsabilitat i civisme a #santjust: campanya d'esterilització i identificació d'animals de companyia

La Fundació per l'Assessorament i Acció en Defensa dels Animals (FAADA) ha impulsat a Catalunya la 6a campanya d'esterilització d'animals de companyia. Les persones proopietàries s'han d'inscriure per telèfon al 93 624 55 38 o a la web socresponsable.org i així accedir a la identificació i esterilització dels seus animals als preus màxims establerts per la Fundació. La campanya es durà a terme fins el 30 d'abril.

L'any passat es van esterilitzar prop de 9.600 animals a Catalunya i es van posar 5.400 xips durant la campanya.

D'altra banda, l'Ajuntament té els resultats de les enquestes que s'han fet a alumnat de l'Institut sobre civisme i tinença responsable d'animals de companyia a Sant Just Desvern. De les més de 400 enquestes getes, 304 persones van especificar que tenen animals de companyia, majoritàriament gossos (201), seguits de gats (67) i altres (36).

Segons les enquestes, el 63,8% d'aquests animals porten microxip, el 79,1% estan vacunats, el 66,4% estan esterilitzats i el 55,9% estan censats. Dels resultats també es deprèn que, tot i ser obligatori, encara hi ha molts animals que no estan censats.

Exposició canina

Aquest diumenge, 12 de març, a partir de les 9 del matí es farà una nova edició de l'exposició canina al parc Roquetes, prova puntuable per al Millor Gos de Catalunya 2017.