#santjust presenta aquest dijous el projecte europeu de Rutes Singulars

El dia 5 d’octubre, al vespre, a Can Ginestar tindrà lloc la presentació del projecte europeu Rutes Singulars. A les 7 de la tarda comença l’acte a la sala Isidor Cònsul amb l’explicació del què és aquest projecte transfronterer que ens dóna l’oportunitat d’intercambiar pràctiques econòmiques, creatives, turístiques, artístiques y culturals entre diferents ciutats (Tournefeuille, Foix, Barakaldo, Irún, Sant Just Desvern i la fundació Kreanta).

En l’acte de presentació  es donaran a conèixer els projectes i les línies d’actuació amb les quals es treballa fins al  2019. Seguidament, amb la implicació del grup de Justeatre es presentaran els itineraris de  4 rutes que agrupen 24 punts de patrimoni destacat de Sant Just Desvern (natura singular, art singular, les masies i edificis singulars de Sant Just Desvern). De la ciutat francesa de Tournefeuille, ve la companyia de dansa d’Emmanuel Grivet, que compartirà escenari amb els nostres Tallers de Música. L’associació fotogràfica Sant Just també ha preparat una mostra de fotografies de masies del municipi, que estarà uns dies a Can Ginestar.

En dies posteriors, hi ha més activitat programada, coincidint amb les Jornades Europees de Patrimoni 2017; els dies 6 i 7 es fan dos itineraris, el d’Art Singular i el d’Edificis Singulars urbans. El del dia 7 inclou la presentació del grafit que el jove Sergi García vinculat al Casal de Joves, ha realitzat al mur exterior del camp de futbol , al c. Cervantes. El grafit de Rutes Singulars quedarà permanent en aquest mur. La caminada anual de la SEAS també promocionarà aquestes 4 rutes.

La participació en el projecte europeu Interg, que coordina el servei municipal de Promoció Econòmica,  ens permet potenciar l’atractiu turístic i cultural i reforçar el sector empresarial. Tota la ciutadania, artistes creatius i empresariat està convidada a l’activitat del dia 5, a Can Ginestar per contribuir a divulgar el projecte Rutes Singulars 2016-2019.

El projecte Rutes Singulars té el recolçament del programa de cooperació territorial INTERREG V-A de la Unió Europea. Té una durada de tres anys (2016-2019) i un pressupost de 2.213.540€, el 65% del qual està finançat pel Fons Europeu FEDER en el marc del Programa Operacional de Cooperació Territorial Espanya-França-Andorra.