L’Ateneu, premi patrimoni cultural en uns guardons comarcals amb cinc finalistes de #santjust

El 16 de novembre el municipi va acollir l'acte de lliurament de la desena edició dels Premis de Reconeixement Cultural del Baix Llobregat, en el qual l’Ateneu de Sant Just Desvern va ser reconegut amb el premi Josep Maria Jujol i Gibert de patrimoni cultural.

Quatre candidatures més de Sant Just van quedar finalistes: l’Espai de Lliure Creació Carme Malaret en la categoria d’Arts Visuals; Ramon Moragas i Badia en la categoria de música; Soledat Sans Serafini en la categoria de pedagogia; i el museu etnològic de Can Padrosa en la categoria patrimoni natural i cultural rural.

En aquesta edició es van presentar un total de 93 candidatures, 49 d’elles a títol individual, 11 per entitats locals i 33 proposades per Ajuntaments.

L’acte de lliurament va comptar amb la col·laboració d’entitats del poble com ara l’Espai de Dansa Marta Roig i l’Escola de Dansa Renata Ramos Paris, els Tallers de Música, l’Escola de Música de l’Ateneu amb 2 flautistes i CorAggio, els Cursos Municipals d'Arts Plàstiques i el Taller de Plàstica Municipal Carrau Blau.

Aquests guardons, que convoca el Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat (CECBLL) bianualment des de 1999, tenen la voluntat de posar en valor les persones, entitats, institucions, col·lectius o empreses vinculades a la comarca que han destacat per les seves aportacions en qualsevol de les 13 categories dels premis.