Actualitat sobre serveis socials, educació, comerç, alimentació i restauració

Nota informativa Núm 12. relacionada amb el coronavirus – 23/03/20 21 h

Temes destacats del Comitè d’emergència de l’Ajuntament de Sant Just Desvern, que ha tingut lloc aquesta tarda.

Serveis Socials i Educació

· Demà es comencen a repartir les targetes moneder per als infants que tenen beques menjador atorgades per la Generalitat. Es tracta de prop de 100 infants que rebran les targetes recarregables a casa seva per part de personal de l’Ajuntament. S’adjuntarà un full informatiu per si es produeix qualsevol incidència amb el funcionament de la targeta. L’alumnat que té beques menjador per part de l’Ajuntament rebrà un lot d`àpats a domicili. la setmana passada ja es va fer un primer lliurament d'emergència a un nombre determinat de famílies.

· A partir de demà s’obre un servei d’atenció psicològica per a dones. Està adreçat per a dones en situació de violència masclista però s’ha obert a qualsevol consulta psicològica per a dones del municipi, El servei s’activa trucant a l’Ajuntament (93480 48 00) i deixant les dades de contacte. Una professional contactarà amb la persona interessada per fer l’atenció psicològica. Per a emergències de violència masclista, us podeu posar en contacte amb la línia telefònica 900 900 120 (servei telefònic confidencial i gratuït que atén les 24 hores), 016, 112 o utilitzar el botó lila de l’aplicació de Seguretat Ciutadana.

· S’ha contactat amb les direccions dels centres educatius per analitzar la incidència del tancament d’escoles 15 dies més. Cada escola està canalitzant amb la seva comunitat educativa la realització dels deures i el seguiment del curs escolar. S’ha traslladat a les direccions que si algun alumne té dificultats per accedir als continguts de forma digital es comuniqui a l’Ajuntament per buscar solucions adients. Recordem que hi ha un grup de reforç telemàtic per famílies que tenen un pla de treball amb Serveis Socials.

· El confinament de la gent gran és essencial perquè és un grup de risc davant del Covid-19. Es demana a la població de més de 65 anys màxim confinament i l’ús des les compres per telèfon com a millor opció. En relació al cobrament de la pensió, algunes entitats bancaries han avançat el pagament per evitar cues a les sucursals. De fet, es demana a les persones pensionistes que no vagin a la seva entitat bancaria a cobrar la pensió i que intentin disposar dels diners a través dels familiars directes, en la mesura del possible.

Comerç, Alimentació i Restauració

· Per afavorir al màxim el confinament de la població, s’ha fet un recull dels establiments que estan oferint serveis d’alimentació, repartiment de menjar a domicili i reparacions urgents a la llar. Aquesta informació actualitzada es pot consultar a https://santjust.net/establimentsoberts

· La policia local continua fent denúncies a la població per no respectar el confinament. És important respectar al màxim les normes per evitar contagis.Seguretat Ciutadana

· Per disposar de la màxima informació, es recomana a la població l’APP de Seguretat Ciutadana de Sant Just. Requereix un senzill registre i es reben avisos informatius d’interès. Hi ha un apartat específic del Covid-19.

Entitats de Sant Just

Per facilitar la màxima difusió d’aquestes informacions sobre el Covid-19, es demana a les entitats i col·lectius del municipi que reenviïn aquestes notes informatives o l’enllaç web santjust.net/coronavirus a les seves persones associades o de la seva xarxa d’influència.