Iniciatives i mesures extraordinàries de suport a la cultura destinades a pal·liar els efectes de la COVID-19

La cultura és un dels sectors més tocats -o, com a mínim, uns dels sectors tocats més ràpidament-, a causa de les restriccions per aturar la propagació del coronavirus. Companyies de teatre, grups de música, talleristes, museus, biblioteques... han anul·lat o ajornat les seves actuacions i programacions.

Amb la voluntat de pal·liar les conseqüències de la crisi sanitària en el sector cultural, les diferents administracions públiques han engegant diferents mesures i iniciatives de suport.

Pel que fa als ajuts per part del govern d'Espanya, hi ha des de nous fons per oferir línies de crèdit a les empreses culturals en condicions favorables, accés a la prestació per desocupació per a artistes, dotació extraordinària per a les arts escèniques, la música i l'art contemporani, fins a diferents iniciatives de suport a les llibreries independents, al cinema i a les arts visuals, entre d'altres. Mesures a les quals es destinen més de 780 milions d'euros.

La Generalitat de Catalunya per la seva part, ha impulsat mesures per facilitar el crèdit i la liquiditat per import de 10 milions d’euros, canvis en matèria de subvencions i l'obertura de noves línies de subvenció per fer front a la crisi.

El Pla de mesures de suport al sector cultural de la Diputació de Barcelona està dotat amb més de 2 milions d’euros. Les línies que s'estan treballant són propostes per a la realització d’activitats culturals festives en el marc de les festes majors confinades 2020; la convocatòria de subvencions per reobertura d'espais escènics i l'activació d'una plataforma de continguts audiovisuals en línia per a la seva difusió a través dels canals de la Xarxa Audiovisual Local per difondre el treball dels artistes.

Podeu consultar totes les mesures previstes en el document adjunt.

mesures_sector_cultural_1.pdf