Celebrat a #santjust un Ple extraordinari dedicat a la Covid-19

L'Ajuntament de Sant Just Desvern va celebrar ahir al vespre un ple municipal extraordinari a petició dels grups de l'oposició per tractar dues mocions relacionades amb l'impacte de la Covid-19 al municipi.

Una de les mocions, la que tenia com a objectiu demanar a l’Equip de Govern que rendís comptes sobre les actuacions fetes i les mesures previstes al municipi per als propers mesos, sobretot les vinculades a l'inici del curs escolar, va servir perquè diferents regidors i regidores del Govern Municipal expliquessin i resolguessin dubtes sobre les qüestions vinculades a diferents àmbits: economia, salut, educació, ocupació... Aquesta moció no es va arribar a votar perquè des de la secretaria general de l'Ajuntament es va considerar que formalment era més un prec que no una moció.

L'altra moció feia referència a la suficiència financera dels ens locals, la qual va ser aprovada amb el vot a favor de tots els grups municipals i l'abstenció del PSC. Segons es va manifestar a la petició de la convocatòria del ple extraordinari, "la publicació al BOE del Reial Decret llei 27/2020, de 4 d’agost, de mesures financeres, de caràcter extraordinari i urgent, aplicables a les entitats locals, resultat de l'acord del Govern de l'Estat amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) obliga a adoptar un posicionament al Ple ja que, encara que la decisió de cedir els romanents correspon legalment a l'Alcalde, entenem que aquesta ha d'estar fonamentada en la postura majoritària expressada democràticament al Ple.”

Després de tres hores i mitja va finalitzar el Ple presencial, sense públic assistent, que va tenir lloc a la sala de sessions de l'Ajuntament. Podeu veure el Ple i escoltar les diferents intervencions dels grups municipals al canal de youtube de l'Ajuntament canal de YouTube de l’Ajuntament.