L’ofrena floral institucional de la Diada es fa aquest any en format restringit a Sant Just amb motiu de la COVID-19

Enguany, l'acte institucional de l'Onze de Setembre es fa en format restringit, atesa la situació sanitària provocada per la COVID-19. Serà a les 12 h al parc de Pau Casals, davant l'escultura commemorativa i mantenint les mesures de prevenció i seguretat.

Es farà una única ofrena de flors en nom de la Corporació, de les entitats i de la ciutadania. La voluntat és evitar la concentració de persones a l'espai en una franja horària concreta. Les persones, les entitats i grups associats que vulguin fer una ofrena, la podran fer individualment al llarg del dia.

D'acord amb les persones portaveus dels grups municipals, l'Alcalde i portaveus faran l'ofrena; a continuació l'Alcalde dirà unes paraules i, per acabar, l'orfeó Enric Morera –mantenint la distància entre cantaires i amb les mesures de seguretat establertes-, interpretaran dos peces i el cant dels Segadors. Aquest any per tant, no hi haurà ballada de sardanes.

En la mateixa línia, l'acte que cada any organitza l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat davant de la tomba de Rafael Casanova i al qual assistia cada any representació de la Corporació Municipal de Sant Just, també s'ha reduït i es farà només l'ofrena del consistori de Sant Boi, però sense públic. Les entitats i associacions locals podran fer-ho al llarg del matí.

La situació sanitària en la qual ens troben fa replantejar tot el calendari de les activitats públiques que habitualment es fan a Sant Just Desvern.