Commemorem el 8 de març a #santjust de forma reivindicativa i solidària

Cada any hi ha motius per continuar reivindicant el Dia Internacional de la Dona que se celebra el 8 de març.  A Sant Just Desvern hi ha previst un seguit d'actes que reivindiquen la igualtat entre dones i homes i es posa de manifest les diferències que encara existeixen a nivell de gènere.

Aquestes diferències continuen a temps d'ara existint, així com la malaurada violència de gènere com ho demostra la quantitat de dones víctimes d'aquesta violència.  L'Ajuntament de Sant Just Desvern exigeix la tolèrancia zero davant d'aquests actes violents i ho fa palès cada darrer dijous de mes en una concentració institucional de 5 minuts de silenci.

L'Ajuntament de Sant Just Desvern, el Consell Municipal de les Dones i diverses entitats con JustDones s'impliquen en aquesta commemoració mundial del 8 de març, Dia Internacional de la Dona.

Enguany, hi ha previst el ja tradicional sopar de dones. Durant el sopar es llegirà el Manifest del 8 de març, hi haura un concurs i tast de postres i ball amb el Dj Fernando Cobas, de la Fundació La Tutelar.

El dissabte 9 de març, es farà una xerrada al matí on ens explicaran perquè els carrers del barri Mas Lluí porten noms de dones.  Posteriorment a la tarda, a la Sala Municipal de l'Ateneu, s'ha organitzat conjuntament amb Sant Just Solidari i l'Escola de Dansa Renata Ramos París, una Tarda Solidària.  En aquest acte de caire lúdic i solidari, els beneficis recollits es destinaran a la Casa de la Mujer de Camoapa (Nicaragua), poble agermanat amb Sant Just Desvern i projecte que lidera l'entitat Sant Just Solidari.

A més, paral·lelament, hi ha previst l'exposició Mas Lluí, un barri amb noms de dona.  En aquesta mostra s'expliquen breument les vides de les dones que donen nom als carrers d'aquest nou barri de Sant Just Desvern.

Podeu consultar el programa d'activitats a www.santjust.cat

A3_Dona_2013_1.pdf Tarda_Solidaria_Dona.pdf