El Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació continua treballant per ajudar al poble ucraïnès

El Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació continua treballant per tal d’abordar possibles vies d’ajuda al poble ucraïnès.

La regidoria de Solidaritat i Cooperació està en contacte  amb el Consolat d’Ucraïna a Barcelona per conèixer les necessitats actuals, així com amb el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, que ha informat sobre les dificultats per transportar material a Ucraïna. La roba, el menjar, els medicaments i altres productes de primera necessitat es poden comprar als països veïns d’Ucraïna que estan acollint la població que fuig de la guerra, millorant l’eficiència en la distribució i l’impacte econòmic en aquests països.

En aquest sentit, i després d’acordar-ho amb les entitats del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació, s’ha decidit no crear cap punt de recollida de material a Sant Just Desvern. El Fons Català està fent una identificació de necessitats a terreny i s’establiran aliances amb municipis i entitats locals per tal de definir accions conjuntes de cooperació.

Aportacions econòmiques

L’Ajuntament farà una aportació econòmica a la nova campanya d’emergència del Fons Català davant l'escalada violenta a Ucraïna. La ciutadania també pot fer aportacions a través del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament o de Metges Sense Fronteres.

Pàgines amb informació actualitzada sobre la crisi humanitària a Ucraïna

Generalitat de Catalunya

Consell Comarcal

Ministeri de l’Interior

Paral·lelament, l’Ajuntament està creant una base de dades de persones de Sant Just que vulguin ser famílies acollidores al nostre municipi, en cas que sigui necessari. Les persones que hi estiguin interessades poden enviar un correu electrònic a solidaritat@santjust.cat.

Recordem que al món hi ha molts conflictes armats i que la migració que arriba a Europa procedent d’altres països també necessita el nostre acompanyament i suport. Sant Just Desvern té aprovat un Pla municipal d'acollida a persones refugiades i migrades, per tal d’obrir les portes del nostre municipi a totes les persones que migren o es refugien de conflictes d’arreu del món.