#santjust signa una senyera en defensa del seu Ajuntament

“La senyera del 2014, en defensa del teu Ajuntament. Signa contra l’atac estatal a l’autonomia local” és el títol de l’acte públic que es va celebrar ahir al vespre per commemorar els 35 anys d'ajuntaments democràtics. Hi van assistir una setantena de persones, entre regidors i regidores de les diferents corporacions municipals democràtiques, entitats i persones que a títol individual van voler ser presents en aquest acte institucional.

Les persones assistents van poder recordar el paper, la feina i l’esforç de dues veïnes que, bé a títol individual, bé com a col.lectiu van lluitar per aconseguir alguns dels serveis públics que avui tenim i la visió dels grups municipals actuals del PSC, CiU, ICV-EUiA i ERC, expressada pels seus portaveus. Coincidint aquests mesos amb la commemoració dels 35 anys de la constitució dels ajuntaments democràtics, les persones assistents van poder deixar un missatge escrit, en forma de signatura, en una senyera amb la finalitat de poder fer més visible el desacord amb la pèrdua de drets i serveis locals.

Les persones i les entitats socials i, especialment les veïnals, van lluitar molts anys pel benestar social i per l’autonomia local dels ajuntaments. Amb els anys s’han anat aconseguint molts serveis per a les persones que ara estan en perill arran de l’aprovació de la nova Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local (LRSAL). A través dels canals de comunicació municipals, l'Ajuntament de Sant Just Desvern informa d’aquest perill i de les conseqüències de la seva aplicació des del mes de gener passat. També és un dels que ha presentat la LRSAL al Tribunal Constitucional, en defensa de l’autonomia local.