#santjust participa al Congrés Internacional de Ciutats Educadores que se celebra a Barcelona

Del 13 al 16 de novembre Barcelona acull el XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores, amb el lema "Una ciutat educadora, una ciutat que inclou". Sant Just Desvern és membre de l’AICE (Associació Internacional de Ciutats Educadores) i de la RECE (Red Estatal de Ciudades Educadores) i com a tal participa en les activitats del Congrés. L’Alcalde i els regidors d'Educació, Infància i Acompanyament a l'Escolaritat i, el de Cultura, Participació i Xarxes Socials, i, dos tècnics municipals hi assistiran representant l'ajuntament.

El Congrés -que coincideix amb el vigèsim aniversari de la constitució a Barcelona de l'Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE)- es podran conèixer 150 experiències educatives de 102 ciutats educadores de 16 països, entre les quals hi haurà Sant Just Desvern.

Els regidors d'Educació i de Cultura, Lluís Monfort i Sergi Seguí, respectivament, explicaran el treball de la xarxa temàtica de la RECE , “La Memòria de les ciutats” que lidera i coordina l'Ajuntament de Sant Just. Un projecte on onze ciutats d'Espanya reflexionen al voltant del paper de les ciutats educadores en les polítiques de memòria i de gestió del patrimoni cultural i històric; analitzen exemples des de diferents ciutats de la xarxa i desenvolupen una metodologia que permeti aprofitar el capital social de la memòria per als objectius d'una ciutat educadora. Hi ha disponible un blog per seguir els treballs d'aquesta xarxa  i també el twetter MemoriaCiudades #recememoriaciudades

El congrés es realitzarà al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona