El Ple de febrer votarà l'aprovació del Pla de Prevenció de Drogodependències de #santjust

L'aprovació del Pla de Prevenció de Drogodependències 2015-2019 és un dels punts que incorpora l'ordre del dia de la sessió plenària del mes de febrer, que se celebra aquest dijous a les 19h. Aquest Pla basa les seves actuacions en un diagnòstic realitzat en clau local a través d'entrevistes a professionals del municipi i a grups de joves. Gràcies a les entrevistes realitzades i a les dades recollides, es pot afirmar que el consum de drogues legals (tabac i alcohol) i il·legals (cannabis) s'inicia als 13 anys i puntualment amb 12. Hi ha una baixa percepció de risc per part de les persones consumidores, i hi ha poca motivació per deixar el seu consum. Per aquest motiu, la reducció dels riscos i la prevenció són eines claus per canviar aquestes conductes.

Davant d'aquesta realitat, el Pla preveu 6 eixos d'actuació en àmbits com l'educació, l'entorn laboral, el control de l'oferta o el benestar i la salut. En total, s'han definit unes 45 actuacions en els pròxims 5 anys que impliquen un treball en equip del conjunt de professionals afectats, així com d'entitats i col·lectius ciutadans.

Els partits amb representació al consistori hauran de votar també el reconeixement de la bonificació de l'IBI per l'interès cultural de l'Ateneu i l'interès social de les activitats sociosanitàries de la Residència Vitalia i del Complex El Mil·lenari.

El Ple de febrer inclou una moció de PSC, CIU, ICV i Junts per Sant Just de suport a les entitats de Sant Just Desvern davant del canvi legislatiu, en matèria fiscal i de transparència, impulsat pel govern espanyol. El text posa de manifest que els canvis introduïts pel govern espanyol són un atac directe a la societat civil organitzada, generant molts dubtes, noves situacions en la gestió de les pròpies entitats i augmentant les tasques burocràtiques que han de portar a terme les respectives juntes directives, que no es corresponen amb la seva mida ni activitat. Això, segons la moció, no contribueix a la millora de la gestió, més aviat al contrari, fa cada cop més complexa la promoció de l’interès general i més difícil l'activitat de les associacions.

Els punts de l'ordre del dia es podran consultar l'endemà a l'apartat plens online de santjust.cat

Ordre_del_dia_febrer_2015.pdf