Èxit de botigues i participació en el primer "Shopping night" de #santjust

El primer Shopping night de Sant Just ha estat un èxit de participació. Una cinquantena de botigues s’hi han abonat a la iniciativa impulsada per l’entitat Dona i Empresa per apropar el comerç local a la ciutadania, organitzant una nit de botigues obertes als carrers del Centre -Bonavista, Creu, Raval i Mercat-  i la resposta del veïnat ha estat massiva. Les tapes preparades per les 18 parades del Mercat Municipal i per establiments de restauració van ser el complement idoni de la nit.

L’emotiva presentació de l’escultura “Porta, cadira”, instal·lada a la nova plaça i encarregada per l’ajuntament a l’artista local Carme Malaret i Julià –en record del primer alcalde de la recuperada democràcia (1979-1982) i pare de la Carme- i la projecció d’un vídeo-mapping de Sant Just Desvern van ser les primeres activitats de la Nit de Sant Just al Carrer. També hi va haver música de l’alumnat i el professorat dels Tallers de Música, el saxo de Joan Garrofer i el contrabaix del Jon Unuana i les cançons del grup Vintage.

L’endemà diumenge 25, Sant Just va tornar a sortir al Carrer participant del tradicional matí al voltant de la plaça Verdaguer amb 215 paradetes de famílies, entitats, escoles i artesania.

El Taller Municipal Carrau Blau va a aconseguir vendre pràcticament tot el seu fons amb la iniciativa solidària "Donem tot l'art per una causa. Refugiats 2015", mitjançant la qual van recollir 2.600 euros que destinen a l'ONG Metges ses Fronteres. I, d'altra banda, el cost de l'espectacle de Pallassos Sense Fronteres es va destinar a les persones refugiades de Síria.

A santjust.cat ja es pot el vídeo-mapping i més imatges de les Festes de Tardor