#santjust acull avui la taula rodona sobre cultura i dones del Congrés del Centre d'Estudis Comarcals del Baix

Avui 3 de març, a les 19h al Casal de Joves, està prevista la taula rodona "La cultura i la mirada de les dones al Baix Llobregat". És una de les propostes que es fan en el marc del Congrés “El Baix Llobregat a Debat”, organitzat pel Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat, amb la voluntat de reflexionar i debatre sobre el futur de la comarca.

En uns moments de cruïlla històrica, de crisi econòmica, social i de model territorial, es volen cercar respostes col·lectives; analitzar la transformació i l’actiu de la comarca. Copsar el present o repensar i projectar el Baix Llobregat del futur sense oblidar el passat. Els àmbits de treball són tres: identitat, cohesió i entorn.

Amb la taula rodona d'avui, inclosa en l'àmbit d'identitat, es pretenen aportar elements de debat i propostes de futur amb perspectiva de gènere pel que fa a la cultura, entesa com a eina que facilita les relacions entre les persones i els col·lectius, que recull elements del passat i els projecte a la vida quotidiana i que col·labora en l'educació i estímul dels sentiments, i afavoreix la perspectiva d'un futur més ric per a les generacions futures.

A la taula participaran la directora de continguts de la cooperativa promotora de mitjans audiovisuals Drac Màgic, Marta Selva; Maria de la Fuente, consultora sobre polítiques d'igualtat i membre de l'equip de l'Observatori IQ; Marta Corcoy, periodista i coordinadora tècnica del Congrés de Dones al Baix Llobregat; dues representants del col·lectiu Dones Sàvies de Sant Cosme, Maria Godoy i Conxita Castells; i Costi Rubio, membre del CECBLL i del Consell de Dones, que moderarà la taula.