Dimecres 30 de novembre, activitats a la plaça Malaret per celebrar el Dia Internacional de la Ciutat Educadora

Es farà la lectura del Manifest, una intervenció musical de l'alumnat de l'Institut de Sant Just i dels Tallers de Música.També hi participaran el Taller Municipal Carrau Blau i la Xarxa 0-6 i hi hauran jocs infantils i berenar saludable. L'acte serà presentat per l'actor Robert Govern.

Sant Just és una ciutat educadora perquè treballa la cohesió social, la inclusió, la democràcia i la igualtat d'oportunitats; perquè vol conviure, participar i compartir cultura en espais amables i saludables, perquè creu en l'educació al llarg de la vida, perquè les escoles tenen cura del medi ambient i participen en programes educatius i intergeneracionals més enllà del currículum escolar. L’acte del 30 de novembre també servirà de punt de partida del nou Projecte Educatiu de Ciutat.

Sant Just forma part de l'Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE) des de 1994, i durant aquests anys ha participat en diferents projectes de la Red Estatal de Ciudades Educadoras (RECE). I és aquest organisme qui ha acordat la celebració del Dia Internacional de la Ciutat Educadora, amb l'objectiu de fer visible la tasca que les ciutats duen a terme per esdevenir i educadores. Es pretén mostrar i renovar el compromís i el diàleg amb la societat civil, el sector privat i altres agent per contribuir així a la consecució de l'Agenda 2030, elaborada per l'ONU, que atorga un especial paper a les ciutats pel que fa a l'educació i reclama la importància d'obternir educació de qualitat per a tothom i al llarg de la nostra vida.